fbpx

#3 – Edukowanie i Zdobywanie Zaufania

Zobacz poprzednie artykuły z tej serii:

#1 – Twój wymarzony klient

#2 – Zdobywanie klientów w social media

 

Jak poprzez edukację zdobyć zaufanie fanów i łatwiej przekonać ich do zakupów.

 

Dzisiaj od razu przechodzimy do rzeczy. Jesteś już po dwóch bardzo edukujących postach, dlatego uważam, że nie muszę Cię dodatkowo wprowadzać.

Oto kilka przykładów, jakie posty możesz publikować, aby edukować, zaciekawiać i nie nudzić swoich fanów. Dzięki nim budujesz zaufanie, które sprawi, że późniejsze sprzedawanie będzie dużo prostsze.

1. Opowiedz historię.

Jest to jedna z najlepszych form budowania dobrych relacji z klientem. Mogą się do niej odnieść, szczególnie jeśli przeżyli podobną sytuację.
Możesz opowiadać historie, nie tylko Twojego biznesu, ale też Twoje własne.

2. Za kulisami

Przywykliśmy pokazywać to, co nam się udaje, to co jest dobre, to co buduje nasz autorytet itp. Piękne zdjęcia, często retuszowane różnymi filtrami. Wszystko fajnie, takie posty są też bardzo ważne, ale postaraj się od czasu do czasu dodać coś, co nie było „przygotowywane”.
Takie posty pokazują, że po drugiej stronie jest faktycznie żywa osoba.

3. Napisz o swoich przemyśleniach.

Napisz o swoich przemyśleniach. Tych dotyczących Twojego biznesu.
Zdradź swoje plany, powiedz co, Ci się nie podoba lub podoba w tym, co robisz.
Powiedz, jak planujesz to zmienić. Możesz też opisać jakąś sytuację, która się
wydarzyła.
Taki post również buduje przywiązanie klienta. Szczególnie jeśli trafisz w jego
Czuły punkt.

4. Trendy/Hot

Czy jest coś, co jest aktualnie Trendy albo hot w Twojej branży? Napisz o tym. Dodaj swój punkt widzenia.

5. Zadaj pytanie.

Zadaj takie pytanie, które zmotywuje ich do odpowiedzi. Nie pytaj ich bezpośrednio o produkt bądź Twoja usługę. Pomyśl na przykład, z czym mogą mieć problem i zapytaj jak, go rozwiązują.
Dobrze przemyślane pytanie sprawi, że zaczną komentować, a dzięki temu ich znajomi (niekonieczne ci, którzy lubią Twoją stronę) również zobaczą te komentarze, i możliwe, że przyłączą się do konwersacji.

6. Porady

Każdy właściciel biznesu wie więcej niż 95% jego klientów.
Dla przykładu wizażystka może napisać artykuł o tym, jaki make-up będzie najlepszy na wesele.
Hydraulik może pomoc w wyborze pieca gazowego.
Płytkarz powie nam jaką wylewkę pod płytki do łazienki.

Taki post “daje” coś Twoim fanom! Tak jak pisałem w poprzednim artykule (#2)

Możesz również zrobić całą serię takich porad. – Ekhem.. Zobacz moje ostatnie posty 

7. Video post

Posty video są teraz bardzo popularne. Szczególnie ważne dla biznesów lokalnych, bo potrafią zbudować więź z klientem już od pierwszego video.
Wyobraź sobie video, w którym hydraulik mówi jak poradzić sobie z cieknącym kranem. Jeśli nie jest to Twój aktualny problem to pewnie nie przestaniesz scrolować, ale jeśli kapie Ci kran już 3 tydzień, obejrzysz to video 3 razy, po czym spróbujesz naprawić kran, obejrzysz jeszcze 2 razy, a na koniec zadzwonisz do właśnie tego hydraulika i umówisz się naprawę.
Dlaczego do niego? Bo przecież on na 100% wie jak naprawić cieknący kran. Pokazał to na Facebooku!

8. Zaproponuj wyzwanie.

Wymyśl wyzwanie dla swoich fanów. Wylewanie wiadra z wodą na głowę może nie być tu dobrym pomysłem, ale kreatywność na pewno się przyda.
Takie wyzwanie promuje.

9. Stwórz ankietę.

Ankieta to kolejny sposób na pozyskanie większej ilości informacji na temat naszego wymarzonego klienta. Tak samo, jak przy zadawaniu pytań, tu też musimy przemyśleć, czego ona będzie dotyczyć.
Ankieta w porównaniu z pytaniem, na które wymagane jest pozostawienie komentarza. Ma dużo większą szansę na zainteresowanie, ponieważ wymaga tylko jednego kliknięcia.

 

10. Dodaj zdjęcia produktów/usług.

Oczywiście są to jedne z ważniejszych postów, jakie będziesz publikować. Musisz tylko pamiętać, żeby z tym nie przesadzać. Fan page, który pokazuje tylko takie zdjęcia, nie jest interesujący.
Dlaczego? Bo zdjęcia produktów nic nie wnoszą. Klient utożsamia się z marką, a nie z jej produktem.
Staraj się mieszać posty promocyjne z edukacyjnymi.
Jeśli bardzo chcesz dodawać posty tylko i wyłącznie na temat Twojego produktu, pomyśl jak, możesz to zrobić, żeby produkt był na drugim planie, a coś wartościowego na pierwszym.

 

11. Zdjęcia/posty z innych stron.

Znasz strony, które są podobne do Twojej bądź w jakimś stopniu nawiązują do tego, co Ty robisz? Widzisz, że Twoi klienci też to lubią?
Postowanie takich materiałów może być bardzo dobrą strategią na zbudowanie wizerunku marki.
Dla przykładu sklep z zegarkami sportowymi, może co jakiś czas dodać fajne zdjęcie sportowca.

Ten post będzie tutaj rozwijany. Daj mi chwilkę 🙂

 

Dzięki za poświęcony czas!
Następny artykuł będzie o tym, jak pozyskać więcej fanów!

No Comments

Post a Comment