fbpx

#1 – Twój wymarzony klient

Jak poprawnie używać social media.

Z tego, co widzę i czytam w sieci, okazuje się, że jest spory problem z prowadzeniem profili social media.

 

Właściciele mniejszych biznesów używają ich raczej jako swojego rodzaju strony z ofertą lub informatora. Nie jest to dobre podejście.

 

Pomyśl o tym, ile razy zdarzyło Ci się wejść na Facebooka, instagram albo inny rodzaj social media, aby coś kupić?

 

UWAGA: Nie tyczy się to Youtube, bo tam faktycznie czasami wchodzimy, aby dowiedzieć się czegoś o produkcie, który chcemy kupić.

 

Jeśli jesteś taki jak większość z nas, to raczej rzadko wchodzisz na swoją tablicę z zamiarem zakupu. Facebook po prostu nie został do Tego stworzony.

 

Dlatego też nasz fan page nie może opierać się tylko i wyłącznie na promocji naszych produktów i usług.

 

Więcej o tym w poprzednim artykule.

 

Tak więc, patrząc, co się dzieje na profilach social media lokalnych/małych firm postanowiłem, że napisze poradnik krok po kroku jak prowadzić taki fan page.

 

Aby nie nudził on naszych obserwujących i sukcesywnie zamieniał ich w klientów.

Profil klienta

Oto pierwsza lekcja. Od razu będzie z grubej rury:

 

STWÓRZ PROFIL SWOJEGO WYMARZONEGO KLIENTA.

 

Już słyszę…

 

– Co!? O czym Ty mówisz? Ja chcę promować swój biznes do wszystkich! Im więcej klientów tym lepiej! A nie jakiś tam profil jednego klienta.

 

Spokojnie.

 

To jest właśnie największy błąd wszystkich małych biznesów. I nie tyczy się to tylko profili social media, ale ogólnie prowadzenia działalności. Praktycznie nikt nie określa profilu swojego wymarzonego klienta.

 

A jest on bardzo potrzebny do tego, abyśmy wiedzieli, o czym pisać, jakie zdjęcia dodawać, jakich informacji może potrzebować nasz klient itp.

 

Jednym słowem, piszemy jak do osoby, a nie jak do tłumu. Myśląc o tym, jak możemy pomóc naszemu wymarzonemu klientowi.

 

Pomyśl o tym w ten sposób.

 

Załóżmy, że prowadzisz salon kosmetyczny. Jeśli dobrze policzysz swoje zyski, okaże się, że mniej więcej 20% klientek generuje 80% dochodu. Wynik może się różnić, ale zazwyczaj jednak jest on zbliżony do 20/80. Jest to zasada Pareto. Więcej o tym w Google.

 

Te pozostałe 80% klientek, generuje tylko 20% dochodu, a bardzo często przy okazji 80% problemów.

 

Wiedząc to, czy nie lepiej byłoby sprzedawać tym klientkom, które dają największy dochód a ograniczyć te, które Tworzą problemy?

 

O to właśnie chodzi w wyborze swojego wymarzonego klienta.

Pomyśl o tej osobie:

– Nadaj jej imię
– Określ wiek
– Co ta osoba chce osiągnąć, jaki jest jej cel
– Zainteresowania
– Problemy
– Jakie mogą być jej zastrzeżenia
– Co lubi a czego nie

 

Pozostając przy salonie kosmetycznym, może nam wyjść taki wymarzony klient.

 

Pani Katarzyna (45)


– Chce wyglądać młodziej i zwracać na siebie uwagę.
– Prowadzi biznes, a wieczorami ogląda taniec z gwiazdami.
– Ma za mało czasu, aby sama zająć się sobą.

– Nie jest przekonana czy kolejny zabieg kosmetyczny faktycznie zlikwiduje jej zmarszczki.

– Lubi ładne, markowe ubrania i kolekcjonuje torebki.
Nie lubi być spóźniona.

 

Pamiętaj, że ja prowadzę agencję reklamową, a nie salon kosmetyczny, mogłem się trochę pomylić 🙂

 

Tak czy siak, jeśli faktycznie by tak było. Popatrz ile to daje nam pomysłów na wpis na fanpage.

 

Pomyśl o tym.

 

I koniecznie zacznij zapisywać wszystko, co przyjdzie Ci do głowy i dodaj to do profilu swojego wymarzonego klienta.

 

W przyszłym artykule opiszę jakich wpisów używać, aby przyciągnąć taką osobę.

 

Powodzenia!
Krzysiek

No Comments

Post a Comment