fbpx

#2 – Zdobywanie Klientów w Social Media

Zachęcam do przeczytania poprzedniego wpisu z tej serii -> Twój wymarzony klient

 

W jaki sposób trafić do Twojego wymarzonego klienta.

 

W poprzednim artykule dowiedziałeś się jak wybrać swoją grupę klientów i dlaczego jest to takie ważne.

Mam nadzieje, że udało Ci się zrobic chociaż podstawowy zarys tej osoby.

Jeśli nie, to nic się nie stało. Czytaj dalej, postaram się Ciebie do tego zmotywować 

Dzisiaj będzie o tym, co zrobić, żeby przyciągnąć klienta. Tego najlepszego klienta.

To jest całe sedno marketingu. Czy tego chcesz, czy nie jeśli w jakiś sposób nie przyciągasz nowych klientów do swojego biznesu, prędzej czy później pojawia się problemy z płynnością finansowa.

Zgodzisz się, że to prawda?

Tak więc, jeśli tak czy siak, musimy pozyskiwać nowych klientów, czy nie lepiej by było zacząć to robić na swoich zasadach? Niż liczyć na to, że klienci sami się pojawia?

Trochę przeciągam, wybacz 

Tak więc najszybsza droga do pozyskania lepszych klientów przez social media będzie ich edukowanie.

Daj klientowi coś wartościowego, zanim poprosisz o zakup.

Każdy biznes rozwiązuje jakiś problem. Powiedz komuś jak go rozwiązać, a zechce od Ciebie kupować.

Weźmy na przykład, sprzedawcę nieruchomości.

Wyobraź sobie, że masz dom, który chcesz sprzedać. Robisz to pierwszy raz i nie do końca wiesz, od czego zacząć.

Dlatego po pewnym czasie postanawiasz, że dowiesz się więcej u lokalnego agenta nie ruchomości.

Zwlekasz z tym jednak kilka dni, w międzyczasie sprawdzając aktualne oferty domów na sprzedaż.

W pewnym momencie przeglądając Facebooka, trafiasz na artykuł u jednego z lokalnych agentów nieruchomości:

„10 najczęściej popełnianych błędów podczas sprzedaży domu”

Czytasz artykuł od deski do deski, bo przecież nie chcesz popełnić tych błędów.

Dowiadujesz się też z niego, że dany agent udziela darmowej porady przy sprzedaży dom.

Dzwonisz umówić się na spotkanie.

Teraz pytanie, który agent ma większe szanse na podpisanie z Tobą umowy?

Ten, którego artykuł czytałeś? Czy ten, którego baner przywykłeś widzieć na płotach?

Chyba tego pierwszego, prawda?

W tym przykładzie agent nieruchomości szukał klientów, którzy umieszczą swoje ogłoszenie w jego ofercie, za co on dostanie prowizję. Zauważże, szukał on dokładnie tych osób, które chcą sprzedać dom.

Jeśli miałbyś do sprzedania kawałek pola albo działkę pod miastem mógłbyś nie kliknąć ten artykuł, bo nie trafiał on w Twój problem.

Takim artykułem agent wyłonił swojego wymarzonego klienta.

Dlaczego jest to lepsze podejście niż po prostu reklamowanie bannerem graficznym?

Dlatego że jest to budowanie relacji z potencjalnym klientem, dawanie jakiejś wartości na samym początku. Dodatkowo co bardzo ważne jest to też budowanie wizerunku eksperta w danej dziedzinie.

Pomyśl, jak możesz użyć tej techniki w swoim biznesie.

Następny artykuł (#3) z tej serii powie Ci bardziej szczegółowo jak edukować i motywować klientów.

Ja też z chęcią udzielę Ci darmowej porady!
Po więcej informacji wejdź teraz na stronę główną.

No Comments

Post a Comment